تکنوکراسی و سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران

فن سالاری یا تکنوکراسی از دیرباز یکی از عوامل پیشرفت در جوامع صنعتی بوده و هست. کتاب تکنوکراسی و سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران از ان دست کتاب‌هایی است که تاریخ شکل گیری چندی از مهم‌ترین صنایع را در ایران بصورت بسیار عالی شرح می‌دهد.

در معرفی کتاب تکنوکراسی و سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران باید گفت که شرحی از شکل‌گیری و پایه‌های اقتصادی ایران به روایت آقای دکتر رضا نیازمند را با قلم شیرین آقای علی‌اصغر سعیدی خواهید خواند.

انتشارات لوح فکر زحمت چاپ این کتاب را به عهده داشته و کتاب در ۳۱۲ صفحه برای اولین بار در پاییز سال ۹۳ چاپ شده است و تا بهار ۹۷ به چاپ دوازدهم نیز رسیده است.

کتاب شرح شیرینی از یک تکنوکرات یا فن‌سالار درجه یک آقای دکتر نیازمند است که صنایعی مهمی چون: آلمینیوم و ماشین‌سازی اراک، مس سرچشمه، صنایع نساجی، تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز را بنا نهاده و در روند تهیه اورانیوم برای نیروگاه اتمی بوشهر نیز  فعالیت‌های بسیار مثمر ثمری انجام داده است.

دکتر نیازمند در این کتاب سعی کرده تا روایتی داشته باشد به نگاه مدیریتی خود در سال‌های خدمتش به ایران. در این کتاب جزئیات کاملی از شروع صنایع ایران از کسی که در بطن کار و مولد همه انها بوده را خواهید خواند مثلا نحوه تولید و بنا نهادن کارخانه پیکان در ایران و یا همچنین شروع تولید لوازم خانگی.

 

دکتر رضا نیازمند با مدال شوالیه از پادشاه سوئد به خاطر نجات کارخانه ولوو از ورشکستگی
دکتر رضا نیازمند با مدال شوالیه از پادشاه سوئد به خاطر نجات کارخانه ولوو از ورشکستگی

چرا باید این کتاب را خواند؟

در پاسخ به این سوال نظر شخصی نویسنده این سطور را خواهید خواند و نه یک استدلال علمی از یک نقاد یا هر آنچه که بر آن نام می‌گذارند.
بنطر بنده اگر شخصی در جستجو و مطلع شدن از تاریخ معاصر ایران بین سال‌های ۴۰ تا ۵۰ از نگاهی نو باشد و یا اینکه بدنبال کتابی برای شناخت سیاسیون سال‌های قبل از انقلاب است. کتاب مناسبی را انتخاب کرده است.

بحث‌ها و اصطلاحات در این کتاب مسلما یکی از قوی ترین منابع در شکل گیری اصول مدیریت صنعتی در ایران است که به شکل کامل و با کلمات ساده و قابل فهمی ارائه داده شده است.

در آخر ممنون از دوستانم در شرکت تکفا که این کتاب را بعنوان عیدی سال ۹۸ لطف کردند و به بنده هدیه دادند. 
کاش روزی برسد که به جای سر رسیدهایی که قطعا نیمی از آنها در قفسه ها کتاب خاک خواهند خورد و فقط و فقط کمک به نابود کردن جنگل های ما می‌کنند، کتاب های پر باری هدیه داده شود تا جبران این گناه سنگین شده باشد.
امیدوارم بخوانید و لذت ببرید.

تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران
تکنوکراسی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران

منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

2 پاسخ به “تکنوکراسی و سیاست‌گذاری اقتصادی در ایران”

  1. علی نیم‌رخ
    علی

    دمشون گرم هم به خاطر کتاب دادنشون و هم به خاطر سلیقه شون در انتخاب کتاب.

    1. علی نیم‌رخ

      قطعا همینطوره علی جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *